Docentervaringen Horeca & Toerisme College

Veel docenten van het Horeca & Toerisme College komen uit de praktijk en dat merk jij in de lessen. Zij vertellen graag over hun ervaringen. Wil jij meer van hen horen? Kom vooral naar één van onze open avonden!

Nicole van Balgoijen, docent Nederlands, Rekenen & studentcoach Facilitaire Dienstverlening

“Ik geef Nederlands en Rekenen aan studenten op elk niveau. Hierdoor heb ik een goed beeld van de verschillen tussen de studenten die bij ons een opleiding volgen. Dit kan ik goed inzetten voor mijn rol als studentcoach. Ik probeer iedere student apart te zien en de individuele begeleiding te bieden die hij/zij nodig heeft. Het coachen en goed begeleiden van studenten is voor mij echt een prioriteit. Daarbij kijk ik niet alleen naar cijfers, maar juist ook naar persoonlijke ontwikkeling.”
Ghubaib Verheijen, koksdocent

“Op mijn 20e was ik klaar met vier jaar koksopleiding en wilde ik nooit meer de schoolbanken in. Na in veel verschillende restaurants gewerkt te hebben als kok, begon ik toch behoefte te krijgen aan een nieuwe uitdaging. Wat kon ik nou gaan doen wat in het verlengde stond van het prachtige koksvak? Toen ben ik toch weer de schoolbanken in gedoken en ben ik mij gaan omscholen tot docent, zodat ik mijn kennis kan delen met de nieuwe generatie koks.”
Elke Wiedemeijer, docent Spaans

“Als student heb ik in Spanje gereisd en gewoond. Ik vind het heerlijk om studenten enthousiast te maken voor taal en cultuur. Met Spaans kun je tegenwoordig overal terecht: als host aan de Spaanse costa’s of in een luxe hotel op de Canarische Eilanden. Ik verwacht dat mijn studenten interesse in mensen hebben, naast een nieuwsgierige instelling en een flexibele houding. Ik hoop ook dat ze actief betrokken zijn bij hun opleiding: we hebben voor de toerismeopleidingen een studentenraad opgericht. Samen zorgen we dat de opleidingen nóg beter worden.”
Ingrid Schreuder, docent Facilitaire Dienstverlening

“Ik sta met veel plezier voor de klas: mijn enthousiasme kan ik met jonge mensen delen. Naast vakinhoudelijke kennis probeer ik studenten mee te geven dat hun houding en gedrag allesbepalend is. De wereld ligt voor je open als je weet hoe je met mensen in gesprek kunt gaan. De facilitaire dienst laat een organisatie goed functioneren. Op het eerste gezicht gaat het vaak om kleine dingen, maar je kunt veel voor anderen betekenen. Dat geeft een goed gevoel. Je moet het mensen wel graag naar hun zin willen maken, een praktische doener zijn.”

Heb je vragen?

Studiekeuzevragen? Vraag het ons voorlichtingscentrum: